top of page

שינוי נקודת המבט


"אוף, לא הספקתי כלום היום, כל הזמן התבזבז על הסעות לילדים, קניות, ולענות להודעות בין לבין".

"תראו איך היא רזתה, ממש מדהים, אני עשיתי שינוי תזונתי וירדתי בקושי קילו וחצי. היא נהייתה ממש חצי".

"לא מספיק שאני כל יום לבד עם הילדים אחה"צ, הוא עוד מתקשר מהעבודה וחושב שיש לי זמן לדבר איתו".

משפטים מהחיים. כמה טענות, כמה תסכול וכמה אכזבה.

החיים יכולים להיות ממש קשים כשאני מתבוננת עליהם מתוך הקושי שלי. הקושי שלי צובע לי את העולם בצבעים של החסרה, של מה אני לא, מה השני לא. הוא סוגר את הלב ודורש ממישהו, מהאחר, מהעולם, להשתנות- כי אני לא יכולה. ימימה אביטל מספרת לנו ש"אנו נשמות נושאות רוח וגם נפש. כשהלב כה דורש אז הרוח עניה, הגב כואב, הלב כואב, העיניים לא מסתכלות נכון על הסביבה, על מציאות, בית והסתכלות זו שגויה כלפי הנושאת לב מסעיר עצמו, נסער ביום יום." בעצם, היא אומרת, ההסתכלות השגויה היא קודם כל כלפי עצמי. הסתכלות מחסירה לא מקבלת ולא מאפשרת. לא מרוצה מעצמי, לא חושבת שאני מספיקה, לא מרגישה משמעותית מספיק, יפה מספיק, טובה מספיק ולכן הלב סוער ולכן המציאות כה קשה.


אם אוכל ללמוד להסתכל על עצמי, על החיים, מנקודת מבט אחרת, נקודת מבט של כן, אז אגלה שעשיתי היום המון דברים: נהגתי בריכוז והבאתי את הילדים בבטחה ליעדם, הקדשתי זמן לתזונת משפחתי, הצלחתי להיענות לדרישות עבודתי. אולי אפילו אמרתי מילה טובה או חיוך למישהו בסביבתי. כל כך הרבה טוב קרה, שלא סָפָרתי אותו בכלל.

אם אשנה את נקודת המבט אולי אגלה שעשיתי שינוי תזונתי ועכשיו אני מרגישה יותר טוב, ישנה יותר טוב, יותר אנרגתית במשך היום, והאם זה לא יותר חשוב מהמספר על המשקל?

כשאוכל לצפות על המציאות מנקודת מבט אחרת אראה שכשבעלי מתקשר באמצע הבלגן של אחה"צ זה לא כי (גם) הוא רוצה תשומת לב או להפריע לי, אלא כי הוא רוצה להיות חלק ממה שקורה בבית, מתוך ענין ואכפתיות.

איך היו נראים החיים אז?

הרבה פעמים אני מבקשת חיים שקטים יותר. ללא כאב, תסכול אכזבה ודרישה. אני חושבת מה אני צריכה לעשות כדי שהחיים שלי יהיו אחרים.

ימימה מציעה בפשטות: "לא הסתכלות עניה על השלילי, אלא הסתכלות רוחנית, כי כל יום מתחדשים העולמות." רוצה חיים אחרים? תסתכלי אחרת על החיים, כי כל יום מתחדשים העולמות. בכל יום אפשר לברוא מציאות חיים מיטיבה ומחזקת כשאוכל להתבונן דרך הטוב שקורה ולא דרך הדרישה המחלישה.

"כמה קל לתקן דרך הצפיה הנכונה. זו התחזקות רבה מאוד, ושחרור רב בבת אחת" .



21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page