top of page

פנטזיה

מה הפנטזיה שלך? האם היא קשורה להצלחה בעבודה? אולי להצלחה בלימודים? לחיי האהבה? למראה החיצוני? מה החלום הכי רחוק שלך, מה הדבר אליו את כמהה בסתר לבך?

לרוב בפנטזיה יש משהו שהוא גדול מהחיים, לא תואם בדיוק לחיים. משהו שמגיע מכיסופים לדבר. אולי לכבוד, אולי לריגוש, אולי לכוח, אולי לאמונה. משהו שלא עומד בחוקי העולם הזה.

לכל אחת הפנטזיה שלה, פנטזיה יכולה לגלות לי מה התשוקה הכי החזקה שלי, מה הדבר שאני חושבת שהכי חסר לי בחיים.

לפעמים הפנטזיה הזאת מתממשת. לפעמים היא כל כך חזקה ומתמשכת ואני אעשה את כל המאמצים עד שבסוף אגשים אותה. זה יכול להיות בעזרת ניתוח פלסטי, בהשקעה גדולה בעבודה, בניתוב עיקר האנרגיה שלי להוצאת עוד תואר, ביציאה להמון דייטים, בקנייה קבועה של כרטיס מפעל הפיס. בסוף הפנטזיה מתממשת. ואז מה?

אושר גדול מציף אותי? נכון, לכמה ימים.

אני מרגישה שהגעתי לפסגה? בהחלט, לכמה שעות.

אני מבסוטה מעצמי עד הגג? נהדר, עד מתי?

עד שהפנטזיה פוגשת את החיים. את החריקות הקטנות, את האנשים שמסביבי, את ההתרחשות הבלתי נגמרת. ההישגים, ההצלחות, הם זיקוקי דינור המאירים לרגע ואז כבים.

הכעס שלי ממשיך להתעורר גם כשאני פחות עשרים קילו, התסכול שלי ממשיך להתקיים גם כשאני דוקטור עם פוסט דוקטורט, הפגיעות שלי ממשיכה לנהל אותי גם כשהשגתי את אהבת חיי.

הגשמת הפנטזיה לא מעלימה את הקשיים שלי, לפעמים אפילו מגבירה אותם. כי אם אני עדיין כועסת, עדיין מתוסכלת, עדיין נפגעת, למרות ההישג הגדול שלי, אז מה שווה ההישג? מה שווה המאמץ? מה שווה אני?

הגשמת הפנטזיה מראה על היכולות שלי: על ההתמדה, על העקשנות, על הרצון החזק, על הסבלנות, על האופטימיות אך היא לא מסלקת את הקשיים שלי, היא לא תהפוך אותי מאומללה למאושרת. הגשמת הפנטזיה מראה לי: את יכולה להשיג מה שאת רוצה, עכשיו- מה את באמת רוצה? מה באמת יביא לך את השמחה עם השקט?

לכל אחת יש פנטזיה, אולי היא תתגשם, אולי לא. אם אדע להיות גאה בעצמי, טובה לעצמי כל הדרך, אהנה מהדרך וגם מהזיקוקים אם יגיעו.


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page