top of page

סולם ההתקרבות

רבנו. אני כועסת. הכעס מתפשט בתוכי כמו רעל בדם. כולי מתפוצצת מכעס ולא מרוצה בכלל. מבינה שזהו מקום לא טוב בשבילי. רוצה לצאת ממנו, מחפשת יד שתעזור לי לצאת מהמקום הזה.

היד לא מגיעה. הוא לא מושיט לי יד, או מילה, או מבט. הוא מרוכז בענייניו ושותק שותק. נא(ע)לם דום.

עכשיו מצטרף לכעס גם העלבון: הוא לא רואה אותי, לא אכפת לו ממני, אני לא מעניינת אותו. מרגע לרגע אני עולה עוד ועוד במעלה עץ העומס שלי.

מי יציל אותי מהכעס שלי? מי יתן לי סולם שיעזור לי לרדת מהעץ שטיפסתי עליו? מנין יבוא עזרי?

ימימה מלמדת אותי לבנות לעצמי סולם פנימי, סולם ההתקרבות קוראים לו.

ההתקרבות היא התקרבות לעצמי וככל שאני עולה בסולם הזה ככה יותר קל לי לרדת מעץ הכעס, הפגיעות והעלבון.

השלב הראשון בסולם ההתקרבות היא ההבנה שהכעס הזה הוא באמת רעל. רעל שאני משקה את עצמי. תחושות של כעס, עלבון, קנאה מחלישות אותי, סוגרות אותי, משבשות לי את הראיה, משנות לי את המציאות. לא חשוב מה קרה, לא חשוב אם השני באמת לא בסדר, לא חשוב אם העוול הוא גדול- חשוב שרע לי. ואת הרע הזה אני יכולה לשנות. רק אני ולא מישהו אחר.

השלב השני בסולם ההתקרבות היא ההבנה שכל הרגשות הקשים שהתפשטו אצלי הן העומס שלי. רגשות שקיימים אצלי ומצאו סיבה לצאת במחול ולתפוס מקום בלב שלי ובראש שלי. הסיבה לא נעוצה בהתנהגות של השני אלא בפירוש שלי להתנהגות שלו. ההתנהגות של השני התפרשה על ידי כ:"לא רואה אותי", כ:"מתנשא עלי", כ:"לא הוגן כלפי". זו הפרשנות שלי. למרות שהיא נראית הכי הגיונית בעולם, היא רק פרשנות. יכולות להיות עוד מאה סיבות להתנהגות של השני, שאני, בזעמי, לא רואה.

השלב השלישי היא ההבנה שהאחר הוא לא כנגדי. לכל אדם הסיבות להתנהגות שלו. סיבות של הרגל, של יכולת רגשית, של הבנה משלו. כל סיבה שכזאת קשורה לאדם עצמו, זה מה שהוא יכול והוא לא כנגדי. ואם השני לא באמת כנגדי, למה שאני אהיה כנגדי?

ברגע שאני מחליטה לא להיות כנגדי, מחליטה להיות טובה לעצמי, אני כבר במקום חדש. התרחקתי מהעומס ואני נמצאת בטוב. אני מבינה את האחריות שלי כלפי התחושות שלי, אני מוצאת בתוכי תחושות טובות יותר. מרגישה אהבה כלפי עצמי, חמלה, רואה את הילדה הפגועה וחסה עליה.

נחה מהמלחמה, נחה מהמאבק, השקט חוזר, הריב, הפנימי והחיצוני, נגמר.

לסיים ריב בחיבוק ובהבנה זו התקרבות מרפאה ומחזקת. זו מתנה לעצמי ולקרוב אלי,

מתנת הלומדת המאפשרת תיקון מעמיק ומרפא לכאבים ישנים.


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page