top of page

המדריך המקוצר לשחרור מעבדות


"כולנו עבדים. אפילו שיש לנו כזה, כאילו" שר ברי סחרוב. כולנו עבדים של משהו, חיצוני לנו (טלפון, סיגריות, מתוק) או פנימי (הצורך לרצות, הצורך להיות צודק, הצורך באהבה). כולנו עבדים ולפעמים נמאס לנו, צר לנו, רע לנו מדי ומתעורר הרצון להשתחרר מהרודן ולצאת לחופשי.

אז מה צריך כדי לצאת מעבדות לחירות- מדריך בחמישה שלבים:

  1. רצון- רצון אמיתי, מוחלט וברור להשתחרר. לפעמים אני מזהה את העבדות שלי ועדיין לא מוכנה לוותר עליה. בני ישראל נאנחו וזעקו אבל לא היו מוכנים לעזוב הכל וללכת אחרי משה. היה צורך בסבל נוסף, בעיקר בסבל של המִצרים, כדי שבני ישראל יצאו/ יגורשו ממצרים. הרבה פעמים הרצון מתעורר רק לאחר סבל ממושך או משבר ואז מחליטים שדי, מעכשיו בוחרים בחירה חדשה.

  2. תחליף- תינוק קטן אוחז חפץ בידו. החפץ אחוז היטב ולא ישתחרר עד שנגיש לתינוק חפץ אחר. אז תפתח האחיזה והוא יוכל להחליף את מה שבידו. כך גם אני, במקום הדבר שניהל אותי, שאחזתי בו, כדאי למצוא משהו אחר, משהו שטוב לי בו יותר. כשבני ישראל יצאו ממצרים והתחילו את המסע במדבר עוד לא היה להם תחליף. לא היה מה שיחליף את סדר היום הנוקשה, את העבודה הקשה, את המוכר והידוע. והם אכן התלוננו וביקשו לחזור חזרה למצרים. כשאני משתחררת מהעבדות, אני מבקשת את העיקר שיתפוס את מקומו של הטפל: במקום המסך- שיחה פנים אל פנים, במקום זמן עבודה- בילוי עם המשפחה, במקום סיגריה- שייק ירוק.

  3. התמדה- הרצון מניע ומתניע את תהליך השינוי. עכשיו צריך להמשיך קדימה ולא להתייאש, לא לחזור להרגלים הישנים. בזמן יציאת מצריים היה זה ים סוף שנחצה ונסגר בחזרה ולא אפשר לשוב מצרימה. אני צריכה לחצות ים סוף תודעתי שיראה לי כמה טובה הדרך קדימה.

  4. שמחה- השינוי צריך להביא איתו שמחה. השמחה נותנת כוח, נותנת משמעות, מחזקת ומאפשרת להמשיך בדרך אל החירות. כשבני ישראל עברו את ים סוף והשתחררו סופית מידו של פרעה הם שרו את שירת הים. אנחנו מוזמנים להתחבר לשירת הלב שלנו.

  5. תורה חדשה- כשמשתחררים מהעבדות, מההרגלים הישנים, מהאוטומט, כשהשמחה תופסת את מקומה של העייפות, מתגלה הבנה חדשה. הבנה חדשה מתוך הסתכלות חדשה המאפשרת למידה חדשה, קבלת תורה חדשה. בני ישראל קיבלו על עצמם תורה חדשה, במעמד הר סיני, שבעה שבועות אחרי שיצאו ממצרים. מתוך הבנה שאינם יותר עם של עבדים, העם בחר : "נעשה ונשמע". כשאשתחרר מהמקום הצר אוכל לכוון את עצמי אל המרחב, אל המקום בו אני בוחרת להיות. דרך צלחה ומסע נפלא אל החירות שנמצאת ממש כאן. חג שמח.



7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

"וְכָל-זֶה, אֵינֶנּוּ שָוֶה לִי"

בקריאת המגילה נהוג להרעיש בכל פעם שמוזכר המן הרשע, כדי לא לאפשר לו להישמע יותר, אך לפעמים כדאי להקשיב לו, להמן, כי הוא יכול ללמד אותנו על החלקים ה"המניים" שבתוכנו. מי הוא המן? אדם המבקש כבוד, שרוצה לה

bottom of page